כוחה של חשיבה חיובית

פורסם ב: ספטמבר 26th, 2009

לכבוד יום הכיפורים עלינו לעשות בדק בית עצמי , לברר האם אנחנו טובים לעצמנו ואם לא לשנות !


מחקרים מראים כי בעת חשיבה שלילית מופרשים במוח חומרים כימיים שיכולים לגרום לסימפטומים כמו דיכאון חרדה עייפות וירידה של המערכת החיסונית .

מחקרים מראים כי בדרך ההיפוך , על ידי חשיבה חיובית מופרשים חומרים הורמונאליים שונים בגוף המחזקים את המערכת החיסונית , גורמים למצב רוח טוב וויטאליות .

אפשר על ידי שינוי בדפוסי המחשבה , להחליף מחשבה שלילית בחיובית .

כל אירוע שקורה לנו עובר דרך הפרשנות שלנו – מחשבה על אותו אירוע . מה שאנחנו חושבים על אותו אירוע נגיע למסקנה שתוביל אותנו לרגש בהתאם, משם תבוא התגובה.

איך עושים זאת :

לבדוק את המחשבות לעשות שיחזור לחוויה / לסיטואציה לבדוק האם הפרשנות שנתנו
היא אכן המציאות האמיתית או פרשנות רגשית שבחרנו .
לשנות את הסיטואציה על ידי כתיבתה באופן חיובי ולשנות את התגובה .

מה שנגיד לעצמנו , אם אלו מחשבות מחזקות או מחלישות הן אלו שיכתיבו לנו את התחושות .

יש הרבה אפשרויות לנתח את המציאות , אך הבחירה היא שלנו ועל אחריותנו כך שלא נוכל לבוא בטענות כלפי האחר .

אם נשפר את תפיסת העולם שלנו לתפיסה משתלמת יותר חיינו יהיו מאושרים .

ד"ר דיויד ברנס : עיוותי מחשבה – מחשבות מוטעות היכולת להביא לרגש לא טוב

1. הכל או לא כלום , שחור או לבן – נטייה למדוד כל דבר .
2. הכללה מוגזמת – מה שקורה לי בהווה יקרה לי בעתיד .
3. פילטר שלילי – התמקדות בפרט השלילי .
4. פסילת החיוב – יכולת להפוך חוויות לחוויה שלילית .
5. קפיצה למסקנות מוטענות / קריאת מחשבות – לקרוא מחשבות של אחרים ולהפכן לשליליות .
6. אובדן פרופורציות – הגדלת הרע הקטנת הטוב .
7. חשיבה רגשית – בלבול בין רגשות לבין המציאות .
8. צריך – חשיבה שצריך , הרגשה שחייבים לעשות .
9. מתן תוויות – הצמדת תוויות שלילית לעצמך ולאחרים .
10. ייחוס עצמי – לקיחת אחריות על דברים רעים שלא באחריותנו .

 

על ידי שנבדוק את עצמנו , נראה שלא כל מה שאנו חווים זה הדבר הנכון , לכל אדם יש  הגיון פרטי שלו הקשור במסעות שעבר , כל אדם תופס דברים אחרת , מפרש אחרת ומעבד אחרת .

נכיר בכך שלכל אדם התנסות לגיטימית וראיית עולם שונה , מה שאומר שכולם צודקים !

הרשימה עוסקת בנושאים: , , , ,
הרשימה עוסקת בנושאים: בלוג אימון לחיים בריאים |

 
 
שיטת הנשימה המודעת
השתמשו בנשימה כדי לפתח מודעות גדולה יותר לרגשות, לפתח יציבות רגשית ובהירות מנטלית
5 הצעדים להתחלת יום אקטיבי
המצב המנטלי בעת הקימה משפיע על המשך היום.
חמישה צעדים פשוטים ואפקטיבים שמכוונים את היום לנתיב הנכון.
מפגשים ממוקדים בנושאי הגשמת מטרות, עמידה ביעדים, כלים לפיתוח מודעות והנעה עצמית. ההרצאות מתאימות לחברות ואירגונים הרוצים להקנות כלים פרקטים למשתתפים.
לפרטים נוספים והרשמה >>